01/04/2015
Učinkovito zdravstvo
Učinkovit zdravstveni sistem postaja merilo za dobro upravljanje družbe. Računsko sodišče je 2011 kot neuspešno ocenilo Ministrstvo za zdravje pri doseganju ciljev nadzora v zdravstvu.
Ministrstvo doslej ni pripravilo celovitega plana zdravstvenega varstva Republike Slovenije, čeprav ga k temu zavezuje Zakon o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju. Finančni načrt ministrstva v delu, ki se nanaša na upravni nadzor, strokovni nadzor v dejavnosti zdravstva in inšpekcijski nadzor ni ustrezno oblikovan, saj je struktura podprograma preobširna, preveč raznovrstna ter zato nepregledna. Nadzorne naloge po vsebini in vrsti niso razvidne in so preveč razpršene, zanje tudi niso bili oblikovani jasni razvojni cilji in tudi ne pokazatelji za spremljanje doseganj teh ciljev.
Ministrstvo doslej ni pripravilo celovitega plana zdravstvenega varstva Republike Slovenije, čeprav ga k temu zavezuje Zakon o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju. Finančni načrt ministrstva v delu, ki se nanaša na upravni nadzor, strokovni nadzor v dejavnosti zdravstva in inšpekcijski nadzor ni ustrezno oblikovan, saj je struktura podprograma preobširna, preveč raznovrstna ter zato nepregledna. Nadzorne naloge po vsebini in vrsti niso razvidne in so preveč razpršene, zanje tudi niso bili oblikovani jasni razvojni cilji in tudi ne pokazatelji za spremljanje doseganj teh ciljev.
31/03/2015
Zavarovanci
Financiranje zdravstva se ukvarja s tem, kako so finančna sredstva pridobljena, dodeljena in kako se uporabljajo v sistemih zdravstvenega varstva.
Priročnik vključuje:
Primeri problemov financiranja zdravstva vključujejo:
- kako in od kje zbrati zadostna sredstev za zdravstvo,
- kako premagati finančne ovire, ki ovirajo dostop do zdravstvenih storitev revnejšim prebivalcem,
- kako zagotoviti pravično in učinkovito kombinacijo zdravstvenih storitev.
Priročnik o politiki financiranja zdravstva je sestavljen tako, da lahko države prilagodijo načela svojim nacionalnim razmeram.
Priročnik vključuje:
- kazalnike za politiko financiranja zdravstva,
- konceptualni okvir za analizo, organizacijo in delovanje financiranja zdravstvenega sistema,
- ključne spremljevalne dejavnike, predvsem davčne omejitve, ki vplivajo na sposobnost države za doseganje ciljev politike ali za izvajanje reform.
E- zdravje
Globalni opazovalec e-zdravja je atlas - eZdravja s profili držav.
V atlasu so objavljeni podatki o vseh 114 državah članicah WHO, ki so leta 2009 sodelovale v globalni raziskavi o e-zdravju. Podatki prikazujejo stanje e-zdravja v državah članicah in prikazujejo izbrane kazalnike v obliki profilov držav. Profili držav opisujejo trenutno stanje uporabe IKT za zdravje v državah članicah in posredujejo informacije o napredku e-zdravja.
Alphabetical list of the eHealth country profiles
Source of country indicators in the eHealth country profiles
Telemedicine – Opportunities and developments in Member States
Health New horizons for health through mobile technologies
Full report [pdf 2.75Mb]
V atlasu so objavljeni podatki o vseh 114 državah članicah WHO, ki so leta 2009 sodelovale v globalni raziskavi o e-zdravju. Podatki prikazujejo stanje e-zdravja v državah članicah in prikazujejo izbrane kazalnike v obliki profilov držav. Profili držav opisujejo trenutno stanje uporabe IKT za zdravje v državah članicah in posredujejo informacije o napredku e-zdravja.
Alphabetical list of the eHealth country profiles
Source of country indicators in the eHealth country profiles
Telemedicine – Opportunities and developments in Member States
Health New horizons for health through mobile technologies
Full report [pdf 2.75Mb]
O javnem zdravju
Ali nas je zakon o bolnikovih pravicah približal Evropi za bolnike?
V ospredju evropskih pobud za javno zdravje so bolniki, povezani v različne organizacije in forume. Med člani forumov težko najdemo združenja slovenskih bolnikov. Verjetno je tudi zato, ker so društva bolnikov kot večina civilna sfere precej slabo razvita in ker so zagovorniki bolnikovih pravic pri nas nepovezani prostovoljci. Uradno jih zakon imenuje "zastopniki pacientovih pravic", medtem ko se je drugod uveljavil koncept zagovornikov bolnikovih pravic, na katerem gradi tudi Evropski forum bolnikov.
Področje bolnikovih pravic zahteva sistematičen pristop, poznavanje sodobnih komunikacijskih kanalov in dobre povezovalne veščine. V ta namen je koristno učinkovito povezovati slovenske zagovornike bolnikovih pravic, jim nuditi zaslombo pri skupinskem komuniciranju z Zdravniško zbornico ter skrbeti za pretok znanja in praks v Evropski uniji. Tako bi postali tudi bolj usposobljeni za pridobivanje sredstev Evropske unije za delovanje nevladnih organizacij.
Zagovorniki bolnikovih pravic žal nimajo pravice predstavljati skupin bolnikov ali prostovoljnih združenj bolnikov v mednarodnih forumih. Slovenski zagovorniki so nekakšni osebni svetovalci brez javnih pooblastil ali javne funkcije in so s tem tudi brez vloge v zdravstvenem sistemu. Reforma zdravstvenega sistema bi lahko bila v tem pogledu bolj vključujoča in bi s tem pripomogla k sistematičnemu reševanju težav, ne le med zagovornikom in bolnikom na eni strani ter zdravstveno birokracijo na drugi.
Kakšne pobude pripravlja Evropska unija na področju Evropa za bolnike? Gre za enajst politik ali ukrepov, ki jih pozorno spremljajmo, da jih bomo lahko prezrcalili tudi v naša realistična pričakovanja do zdravstvenega sistema.
- Čezmejno zdravstveno varstvo
- Redke bolezni
- Darovanje in presajanje organov
- Zdravstveni delavci
- Varnost bolnikov
- Rak
- Cepljenje proti gripi
- Cepljenje otrok
- Preudarna uporaba antibiotikov
- Duševno zdravje
- Alzheimerjeva bolezen in druge demence
Subscribe to:
Posts (Atom)