1. Investicije v zdravstvu
Gre za investicije v javne zdravstvene zavode,
kot so nove zgradbe, nemedicinska in medicinska oprema, obnovitvena dela,
zahtevnejše investicijsko vzdrževanje, izpolnjevanje kreditnih obveznosti in
podobno. Investitor in naročnik je Vlada, strokovne, tehnične in administratne
naloge v njenem imenu vodi Ministrstvo za zdravje, o porabi sredstev pa odloča
devetčlanski Odbora za investicije v javne zdravstvene zavode, ki ga imenuje
Vlada. Preglednost delovanja Odbora za investicije v javne zdravstvene zavode ocenjujemo
kot slabo, ker javnosti niso dostopni niti sestava Odbora, zapisniki sej in
ostale informacije javnega značaja.
2. Preglednost cen storitev
Omogoča nacionalno in mednarodno primerjanje
cen zdravil, zdravstvenih postopkov in terapij, kar je za uporabnika
posebej pomembno pri samoplačniških storitvah.
3. Transparentnost delovanja v zdravstvu
Povečanje zdravstvene pismenosti civilne
družbe ter priprava zdravstvenih vsebin v oblik, ki je prijaznejša uporabniku
in kot potrošniku omogoča sprejemanje
informiranih odločitev. V partnerstvu z zdravstvenimi delavci se gradi
skupnost, v kateri uporabniki delijo z zdravjem povezane informacije, izkušenje
in odločitve. Ta del zahteva sodelovanje z institucijami strokovnega nadzora,
kot je Zdravniška zbornica, z Ministrstvom za zdravje pa na področju uvajanja
meril kakovosti v zdravstvu.
4. Merjenje kakovosti v zdravstvu
Zagotavlja kakovostne indekse, ki omogočajo
uporabniku potrošniku, da enostavno primerja kvaliteto zdravstvenih storitev. V
Sloveniji na tej točki opažamo premike v smeri uvajanja kazalnikov
kakovosti v zdravstvu, nismo pa še na stopnji, ko bi bili indeksi na voljo
bolnikom in zavarovancem tako v nacionalnem kot mednarodnem okolju. Uporabnikom
naj bo v družbenih omrežjih tudi omogočeno, da delijo ali preberejo
izkušnje drugih uporabnikov o izvajalcih zdravstvenih storitev, ki vplivajo na
njihove odločitve. Povezovanja in komuniciranja med uporabniki na spletu preko
Facebooka ali specializiranih portalov ni mogoče preprečiti, poskuse
manipulacije v omrežjih se lahko zoperstavimo samo s pravočasno in popolno
uradno informacijo, ki ni zavajajoča.
5. Obvladovanje čakalnih vrst
Nezapleten interaktivni sistem lahko
omogoči uporabnikom vpogled v čakalno dobo za določeno storitev in sprejem
informirane odločitve o tem, ali bo predlog določenega zdravstvenega zavoda
sprejel ali bo iskal drugačno rešitev.
Preglednost cen vsekakor predstavlja
najpomembnejšo metodo v delovanju zdravstvenega sistema, tudi za zmanjševanje
prostora korupciji, za obravnavanje mednarodnega pretoka bolnikov in za
učinkovitost e-zdravja.